۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

کاندوم های حاوی وایاگرا




کاندوم های حاوی وایاگرا

یکی از مشکلات شایع مردان در هنگام برقراری رابطه جنسی ، از دست رفتن نعوظ در هنگام استفاده از کاندوم به منظور پیشگیری از بارداری یا بیماری های مقاربتی است. به نظر میرسد کمپانی معروف کاندوم سازی بنام دورکس  در اقدامی مبتکرانه مشکل مذکوررا چاره سازی کرده است چرا که مبادرت به تولید نوع ویژه ای از کاندوم نموده که بهره وری از نعوظ طولانی تری را برای مرد ممکن میسازد.  در فرایند تولید این محصول  ، بخش درونی این دسته از کاندوم ها آغشته به ژل ویژه ای گشته است که به مثابه وایاگرا نقش رلکس کردن بافت و افزایش امکان خونرسانی را مهیا میسازد. یکی از محسنات استفاده این نوع از کاندوم ها ، محدود شدن حیطه تاثیر گذاری وایاگرا میباشد چرا که در مقایسه با نوع خوراکی آن که کلیه سیستم عروقی  به موازات مصرف ، تحت تاثیر پیامد های استفاده از وایاگرا قرار میگیرد در نوع کاندومی تنها دستگاه تناسلی است که از افزایش خونرسانی تاثیر میپذیرد و بنابر این ریسک  یا عوارض  جانبی کمتری برای مصرف کننده  میتواند در پی داشته باشد.

نکته قابل تاکید اینکه استفاده از کاندوم های حاوی وایاگرا به منظور درمان ناتوانی جنسی در مردان تهیه و تولید نگردیده است و کلیه مردانی که از نگهداری در تولید یا حفظ نعوظ در هنگام برقراری رابطه جنسی به دلیل " ناتوانی جنسی " در رنج هستند درمان های گسترده تری را بایستی پیگر باشند. تهیه این نوع از کاندوم ها هنوز از بازار مقدور نمیباشد و به منظور استفاده آن در بازارهای امریکا و کانادا یک سال دیگر باید در انتظار بود . لیکن در  اروپا و علی الخصوص کشور انگلیس که مرکز  اصلی تولید این کاندوم ها میباشد مراحل نهایی تاییدیه از مراکز درمانی بهداشتی در حال انجام است و به زودی ساکنین این مناطق در قفسه داروخانه های خود شاهد عرضه کاندوم های حاوی وایاگرا خواهند بود.

قابل ذکر است که آیا کاندوم های حاوی وایاگرا که وعده طولانی تر کردن نعوظ را به مصرف کنندگان میدهند ایا در باب نقش پیشگیری کنندگی از بیماری های مقاربتی هم سربلند بیرون خواهند آمد یا نه چرا که چنانچه کیفیبت ژل داخلی به گونه طراحی شده باشد که نقش لغزنده کننده ای بسیار داشته باشد خطر لیز خوردن و بیرون آمدن کاندوم در هنگام برقراری رابطه جنسی بالا رفته و امکان افزایش احتمال انتقال بیماری های مقاربتی بیشتر محتمل میگردد لذا بررسی  این دسته نکات بهداشتی از سوی مراکز درمانی سبب گشته صدور پروانه تولید در کشور های امریکایی و کانادایی با تاخیر انجام پذیرد.

 بطور کلی  آنچه در مورد کاندوم های فعلی و موجود  باید دانست اینکه در حال حاضر در بازار  دو فرم  کاندوم مردانه و زنانه  موجود میباشند . کاندوم مردانه غلافی است که روی آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ و پیش از دخول قرارگرفته و سر و بدنه آلت تناسلی را در پوشش خود قرار میدهد. کاندوم زنانه از نظر ظاهر شبیه کاندوم مردانه ولی اندکی بزرگتر از آن میباشد و همانند کاندوم مردانه بدون نسخ پزشک در دسترس همگان قرار دارد. انتهای بسته کاندوم زنانه در داخل مهبل زن در حالیکه قسمت باز آن بیرون قرار داده شده تا اندازه ای لبه ها را میپوشاند. اگر چه استفاده از کاندوم زنانه کمی صدا تولید میکند لیکن برای عده ای از زنان که همسران آنان مایل به استفاده از کاندوم های مردانه نیستند مفید به نظر میرسد. همه کاندوم های زنانه از نوع پلی اورتان میباشند لذا ایجاد حساسیت برای مرد زن نمیکنند . کاندوم های مردانه چنانچه ذکر آن رفت در فرم های لاتکس ،پلی اورتان یا ساخته شده ازروده یا اعضا گوسفند موجود میباشند . تنوع کاندوم های لاتکس به شرح زیر است:



آغشته به مواد لغزنده یا خشک

حاوی مواد کشنده اسپرم یا بدون مواد کشنده اسپرم

ساده یا شکل دار

متنوع در رنگ ، تست و اندازه ( کوچک ، متوسط و بزرگ )

اگر چه کاندوم های پلی اورتان نسبت به کاندوم های معمولی گران تر میباشند لیکن از آنجایی که حساسیت در بدن تولید نمیکند و از طرفی بسیار ظریف بوده و تماس بدنی نزدیک تر حس میگردد و دمای بدن را نیز بهتر منتقل میکنند ، بیش از سایر کاندوم ها محبوبیت داشته از سوی سکس تراپیست ها توصیه میگردد.

کاندوم به عنوان ارزان ترین و قابل دسترس ترین وسیله پیشگیری از بارداری و بیمارهای مقاربتی برای برقراری هر رابطه جنسی توصیه میگردد.

شاد و پیروز باشید و شعار همیشگی را در گوش که " سکس بهتر ، زندگی بهتر "

دکتر مریم محبی ، رواندرمانگر و سکس تراپیست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر